Roadtrip in Thailand – Dag 10

[Dag 1] [Dag 2] [Dag 3] [Dag 4] [Dag 5] [Dag 6] [Dag 7] [Dag 8] [Dag 9] [Ga naar Dag 11] [Dag 12] [Dag 13] [Dag 14, 15 & 16]

Dag 10 – van Chiang Mai naar Chiang Rai

We verlieten Chiang Mai, de stad waar we de afgelopen dagen verbleven. Voor het ontbijt gingen we eten offeren aan de monniken. Je kunt ter plekke kant en klare weggeef-maaltijden kopen om te offeren. De monniken zeggen een mantra op als je hen iets in de pot doneert. Daarna terug met de bus naar het hotel voor het ontbijt. Wat was ik die dag brak…

Gelukkig gingen we weer een eindje rijden met de bus, kon ik lekker bijkomen. Onderweg stopten we bij de warmwaterbronnen van Mae Ka Chan. Daar kon je pootje baden, een vers gekookt eitje eten, of loten kopen.

Later tijdens de rit zijn we gestopt om enkele rijstvelden van dichtbij te bekijken. Extra deze dag; een bezoek aan het Zwarte Huis. Dit is een grote expositie van de bekende nationale kunstenaar Thawan Duchanee, die verzot is op de kleur zwart.

’s Avonds gingen we in Tuk-Tuk’s al racend naar een eetgelegenheid toe. Na afloop hebben we een kleine wandeling door de stad Chiang Rai gemaakt.